دولت بدنبال ارزان ترین روش در نهضت ملی مسکن

دولت بدنبال ارزان ترین روش در نهضت ملی مسکن

دولت به دنبال ارزان‌ترین روش در نهضت ملی مسکن؛ آورده متقاضیان ۴۵۰میلیون تومان است .

نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از ابر پروژه‌های دولت سیزدهم در حالی روند اجرایی شدن را طی می‌کند که تولید با ارزان‌ترین روش البته با رعایت استانداردها در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته است.

طرح نهضت ملی مسکن از همان روزهای ابتدایی از سوی منتقدان بارها و بارها به دلایلی غیرقابل قبول مورد انتقاد قرار گرفت، اما با وجود تمام این انتقادات و البته مشکلات سد راه آن از جمله عدم التزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات، همکاری نکردن برخی از دستگاه‌ها برای واگذاری زمین، دولت تمام تلاش خود را کرد تا این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی شده و با حداقل قیمت و اجرای استانداردهای لازم به دست متقاضیان برسد.

بخش زیادی از متقاضیان نهضت ملی مسکن را دهک‌های پایین تشکیل می‌دهند، بر همین اساس تلاش دولت سیزدهم بر این بوده و هست که ازنظر مالی فشار کمتری بر این افراد وارد شده و بیش از ۵۰ درصد از هزینه ساخت هر واحد با تسهیلات بانکی تامین شود.

یکی از شهرهایی که در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که متقاضیان دچار این ابهام شدند که میزان آورده آنها افزایش یافته که البته باز هم به دلیل شایعات بی‌پایه و اساسی است که در فضای مجازی دیده می‌شود، در شهر جدید پرند است.

صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگویی در خصوص پیامک‌هایی که اخیراً به متقاضیان ارسال شده و سهم آورده هر متقاضی، گفت: قیمت تمام شده هر واحد در نهضت ملی مسکن حدود یک میلیارد تومان است، از این مبلغ حدود ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و آورده هر متقاضی حدود ۴۵۰ میلیون تومان است./ایرنا 


17 شهریور 1402 - 14:10